Thursday, August 20, 2009

Sistem MyOFIS

selama 2 hari yg lepas,
dlm keadaan ku yg x brape sihat,
telah diminta untuk menghadiri kursus 2 hari..
kt sini je...
kursus penggunaan Sistem IT - MyOFIS.
sistem MyOFIS ni.. sbnrnya..
salah satu Sistem Pengurusan Dokumen & Mesyuarat.
dah lama dah ada kt tempat keja aku ni sbnrnya...
agak2 dah 2, 3 tahun jugak la.
tp sistem ni mcm x berjaya dibudayakan penggunaannya kt sini.
kenapa tu, aku xleh jawab. aku pun x paham. huhu..

so, org2 IT kt sini dah diminta utk panggil manusia2 yg bertanggungjawab mengendalikan mesyuarat2 besar universiti seperti Senat Universiti, Mesy. Pengurusan Univ., Mesy. Lembaga Pengarah Univ. dan Mesy. JK Pemandu ICT Univ. macam aku n kawan2 ku yg lain untuk refresh balik apa kebendanya sistem MyOFIS nih.
sbb kekononnya dorang nk tahap wajibkan dah menda alah ni.

aku, scr peribadinya, tgk sistem ni, sbrnya klau betul2 digunakan,
mmg akan membantu sangat2 kami2 (urusetia mesy./ pengerusi mesy./ ahli mesy.)
dalam urusan mesyuarat2 ni.

sbb secara teorinya,
dari start kuar surat panggil meeting,
ke semakan takwim/kalender ahli mesyuarat/pengerusi,
ke pengesahan kehadiran,
ke persediaan utk pembentangan semasa meeting,
ke membuat/mengesahkan minit mesyuarat,
ke makluman tindakan hasil meeting,
ke pemantauan peratusan tindakan,
ke carian minit mesyuarat lepas2,
dan sebagainya.. suma bleh guna myOfis ni.
~ mudah, cepat dan paperless. ~tp bila pelan2 belajar..
aku rasa semacam complicated la..
semacam sistem ni x dibangunkan betul2 mengikut cara kami bekerja.
nk citer kt sini, mcm susah la plak..
takut korang x paham and seterusnya bosan utk baca entry ku kali ni. hehe..
tapi tu la.. aku pun x tau nk wat camner.
next week aku ada meeting..
wajib ke nk guna sistem ni?

haiya.. lecehnya..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails