Wednesday, September 16, 2009

Checkup @ 29 weeks

since masuk 7 bulan ni, check up, dari bulanan, dah jadik 2 minggu skali dah. hmm..

and last 2 days, gi checkup utk 29 weeks..
tp yg x bestnya, kali ni kena amik test MGTT
(test air gula : nk tgk kiter ada kencing manis ke x)
hish! aku ni.. byk2 perkara time peknen ni, part test ni la aku paling x bleh blah!

lepas test tu, kena tunggu, xleh balik sbb misi nk tgk perut, katanya.
* time misi cek perut, dia ckp jantung baby aku laju semacam.
memang la! aku lapar giler siot!
sbb kena poser dari kul 12 tgh malam.. plus kena minum air gula.. plus x minum or makan smpai la misi tu panggil aku dlm kul 11.45 pagi gitu.
(kes terlupa nk capai air mineral kt umah pagi tadi, gara2 nk cepat sgt. klau x, lepas amik darah 2nd time tu, leh gak lah minum, hilangkan rasa kembang tekak tu. huhu...)

* HB aku, dah x merah dah! dah naik ke 11.3 --> yea..!!!
ubat iron klinik gomen, klau aku makan, wajib lah muntah. pesal ntah.
so, terpaksa la mintak kt klinik panel. so far, ubat kinik panel ni, badan aku leh terima, ok la tu. hehe..
* tp part urine test : gagal skit sbb ada trace gula dlm urine aku (tp +1 je..)
hopefully sbb air gula yg aku minum utk mgtt test tadi la...
xmo la sbb diabetes!

--------------------------------------------------
more news for me :

misi kt Klinik Kesihatan Nilai tu cakap,
dah kuar pekeliling baru2 ni --> sesapa duk Nilai or Negeri Sembilan, dah xleh bersalin ke Hospital Putrajaya @ Hospital Serdang dah!!!
wargh...!!! betul ke?? anyone can verify???
wah... xmo la cenggitu..
baru je planning nk bersalin kt Hospital Putrajaya tu sbb dulu time Asyraf dah bersalin kt sana..
abis tu nak aku bersalin kt mana???
alternatif nya, misi tu cakap : Hospital Seremban.
waa... x nak la..!!
spital seremban x cantik. huhu..
plus : jem teruk time peak hour.
(kukuh x alasan tu? :P)

waa..!!
ABANG.. tolong la ayang mu ini..!!
kita cukup kaya x utk bersalin kt private? hehe..

--------------------------------------------------
tadi gi scan kt klinik panel.. saje gatai. hehe..
adik Asyraf sihat & SANGAT aktif
time doc nk freeze kan gambar dia, x berjaya sbb kaki nya xmo benti menendang2. hehe...
so, hasilnya, xde la gambar scan yg bleh aku tayang. huhu..
nway, result scan :
  • pala adik Asyraf dah kt bawah dah. alhamdulillah..
  • saiz adik Asyraf ni, doc cakap kecik lah.. td ukur kakinya, baru saiz 27 minggu. palanya plak, saiz 25 minggu. wah.. teciknya anak mama kali ni.. pesal ye? salah kira ke? or sbb kurang makan? hmm...
  • jantung : sihat, nampak la 4 chambernya tu dgn jelas skali. :)
  • tulang belakang nya pun cantik je..
  • air ketuban, ok.. cukup.
  • uri.. aiyark! lupa plak nk tanya tadi. huhu..
  • JANTINA : yea..!! dah tau dah!! dgn jelas sekali. hihi.. so, apa lagi? SHOPPING BARANG BABY LA. yea..!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails