Thursday, January 28, 2010

Checkup Ayra @ 2 Bulan


esok Ayra genap 2 bulan dah!



and arini gi check up Ayra..
si abang Asyraf terpaksa antar ke taska sbb daddynya xleh nk lari dari opis lelama arini, utk tengok2kan dia masa mama dia sibuk kt kinik. malas nk amik awal, petang karang lepas opis hour baru amik. hihi..  (and that's explain camner la aku terlebih masa n terlebih rajin meng apdet blog arini. hihi...) 

BERAT Ayra dah 5.65kg (bulan lepas, baru 4.5kg)
TINGGI/PJG Ayra lak dah 59cm (naik 2cm je dari bulan lepas)
and kena la cucuk utk 2 bulan...
tp Ayra gud girl.. nangis jap je time cucuk tu sbb terkejut. pastu sambung blk tdo. hehe..
overall, OK.

dah pandai senyum sorang2..
dah pandai sengih n gelak besar bila diagah org..
dah pandai nangis dengan pelbagai jenis lagu..
dah pandai toleh kepala ke kiri ke kanan..

more interesting facts pasal Ayra :
- amatnya la kuat berpeluh. tido memalam, wajib la pasal 2 bijik kipas (kipas siling & kipas berdiri)
- x kuat sgt menyusu cam abangnya dulu (maybe sbb dia girl kot..)
- suka sgt teleng pala ke kanan (kena sendal bantal ni.. karang anakku bersanding pala teleng plak! uhuk..uhuk..)
- sangat suka la mandi. senyum2 je manjang bila kami bukak baju dia nk mandikan. hahaha..

3 comments:

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

bestnya dpt bersalin normal kali kedua nieh .. dpt sepasang plk tue ..congratssssssssssssss.. gebunya baby girl nieh ;-)

hatiberbunga said...

hehe.. tq..
alhamdulilah, kami dipermudahkan kali ni. ;)

b.O.n.d.a said...

ske makan leher ayam ke dulu nih??? ekeekkekek

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails