Friday, January 2, 2009

tolong doakan ayah kawan ku ini..

kelmarin, aku baru dapat emel dr salah seorang kawan baikku.. erisna..

kabarnya ayahnya skrg terlantar di hospital KT. sakit buah pinggang. dah lama sakit sbnrnya... tp la ni, dah start buat cuci darah pulak dah sbb buah pinggang dah tak berfungsi . dari gaya tulisan emelnya, aku dapat gambar kan betapa sedih dan susah hatinya dia skrg.
"aku pun dok la tgk abah aku..tetiba dia buka mata..aku tak penah tgk abah aku nangis..tu la,dia nangis..mengalir airmata dia..tercungap2 nk ckp sesuatu...pelan2 je aku dgr dia cakap 'abah sakit'..aduhai..aku pun sama2 nangis...aku pujuk abah aku 'abah jgn nangis2,sedih2..nanti mama susah hati'..dia reda sikit..dan2 tu mak aku tetiba ada kat belakang aku,dia pun mcm panik semacam...nangis la kitorg 3 beranak.....aku sedih sebenarnya..sbb aku rs cam tak berguna je tak dpt bg komitmen sepenuhnye ms abah aku tgh sakit2 ni.... "
masa baca emel dia ni, tergenang air mata aku kejap. maklum lah.. siapa tak sayang ayah, kan? wpun garang atau bengkeng skali pun ayah kita, dia tetap ayah. manusia yg membesarkan kita dari hari pertama kita melihat dunia.

teringat masa abah aku sakit dulu. kelam kabut kami balik dr semua urusan. tak kira masa tu time keja ke. tgh tgk wayang ke.. tetiba dpt call dr mak, berhenti jap jantung. time tu, abah aku tinggal berdua ngan mak je.. dah la mak takde lesen keta. aku terus bergegas balik.. bila sampai umah, rasa nk nangis tgk abah terbaring kesakitan. aku ni, yg selama ni takut nk bawak keta besar (keta aku kecik je.. kelisa. hehe..) , terus capai kunci keta waja n bawak abah gi spital dgn yakinnya. (mana ntah tetiba datang kekuatan tu ntah.)

nway, eris.. sabar ye.. semoga ayah ko cepat sembuh.
bleh try ikut syor rahman n ainizam tu, try homeopati lak klau ubatan moden tak dpt menolong..
yg penting, kita usaha, k.. insya Allah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails