Tuesday, June 14, 2011

bengkel 3D2N di A'Famosa Melaka


exactly sehari lepas kenduri kawen my lil sis pd 22 Mei lepas,
awal subuh pagi keesokannya, en.hubby terpaksa antar aku yg terpaksa pegi berbengkel kt A'Famosa Resort, Melaka selama 3 hari.
apa la nasib, kan..

agak terkilan jugak xdpt fokus on kenduri adik sendiri..
sbb sbnrnya bulan Mei ni, mmg jadual sgt2 full ngan hal ehwal keja opis.
nk cuti pun susah.

pulak tu bengkel tu jatuh pada hari keja.
confirm la x dpt bawak the kids skali.
sbb en.hubby wajib la kena keja.
double sedey di situ.

nway, yang pastinya objektif bengkel tercapai.
report yg cantik bleh bawak balik ke opis balik.

agak2nya, korang bleh carik & kenal tak aku yg mana satu dlm reramai manusia dlm gambar kt bawah ni? hehe..

memandangkan ini resort,
maka nya bilik hotel & tempat meeting rooms adalah di bangunan yg berasingan.
well.. ok la..
tp yg membuatkan aku rasa agak pelik is,
bilik tu sendiri.
masuk2 bilik je, nampak sinki kt sblh kiri.
pastu ruang melabur & ruang mandi di dlm ruang yg berlainan yg bertutup ngan pintu2.
hehe..

and view bilik ku, SANGAT LAH TAK CANTIK..!!!
construction yg tak siap!
confirm BANYAK NYAMUK dlm tempat2 cenggini.
kengkawan lain, untung skit sbb dlm bilik ngadap padang golf yg cantik.
tp aku.. confrim tutup rapat je la langsir bilik tu. hihi..

hotel resort tu dekat ngan 'Cowboy Town' A'Famosa tu.
menda alah tu bukak malam je.
so, memalam, mmg dengar la lagu2 & mcm2 bunyi dari Cowboy Town tu.
terasa cam menarik je nk pegi.
tp nk pegi ngan sapa?
bengkel abis kul 10 mlm. masing2 dah penat & blk bilik, terus la zzzzzzzzzzzz........! ahaks.

oh!
sehari sblm bengkel tu,
tuan punya resort wat kenduri kawen anak dia kt situ.
super grand.
urusetia yg smpai awal sehari citer, siap ada menteri2 datang tu!
hiasan.. toksah la cakap..
mmg cantik debomb!
1 bangunan dihias ngan bunga2 hidup.
aku lak, jenis mmg kemaruk ngan 2 jenis bunga ni
so, wajib la kidnap bawak balik ke bilik. 
cantik & wangi!

2nd day plak, ada la kerabat undang wat majlis kt situ.
aku pun tak ingat dah majlis apa.
tp siap kompang + hulubalang2 + aktiviti adat tradisi gitu.
ps : cantik kan, view lanskap bangunan function hall A'Famosa ni?
dlm kolam2 tu, byk giler ikan.
rasa cam nk tangkap & goreng je sekor.
hahaha..!!

mlm 1st, aku tdo ditemani ngan bunga2 yg wangi tu je.
rindu giler ngan the kids.
(en.hubby, tak brape rindu. hahahah..!!)

mlm 2nd, dlm kul 10 mlm, 
en.hubby sampai ngan the kids.
hepi! hepi! hepi!
en.hubby amik jugak cuti sehari sbb the kids asyik duk tanya pasal aku tak henti2.
ciannya..

the kids, bila jumpa aku,
macam 10 thn tak jumpa!
berkepit.. je! hehe..

err.. alamak.
tetiba takleh nk tulis apa2 bawah gambar the kids ni.
ruang nk taip takleh klik.
pesal ntah.
and.. aku tetiba rasa mcm tak koser nk pikir sgt wat masa ni.
so, biar lantik pi la eh!

3rd day, program abis awal.
ingat nk ajak en.hubby jalan pusing2 Melaka skit.
tp hampeh!
terus je exit tol Melaka tu tanpa perasaan.
sedey je..
dah la mmg lama gilos tak bercuti2 mesia.
last2 singgah The Mines kt serdang nun kejap.
sabo je la. :P

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails