Friday, December 23, 2011

kemalangan yg tak diduga..


Asyraf ku sayang ini sbnrnya baru nk baik dr sakit 
(muntah, demam & ceri beri yg teruk) 
yg dah berlarut selama 3 hari..

hari ke3, aku punya la suka bila Asyraf..
dah mula mahu senyum semula..
dah mula mahu bercerita potpetpotpet semula..
dah mula mahu main mainan2 dia..
and dah mula mahu lari & manjat ke sana ke sini semula..

tp malang tak berbau,
lewat ptg kelmarin, (hari ke3 tu),
tak semene mene pala Asyraf boleh tetiba berbalut gini gaya sekali.



hmm.. kecederaan nya takde la seserius balutan yg besar tu.. kecik je.. 
xde pun smpai membuak2 darah kuar..
(sempat tu amik gambar smtara tunggu daddynya siap2 nk bawak gi klinik. hihi..)

tp cuak sbb ni 1st time Asyraf luka kt kepala, kami decide bawak la gi cek dgn doktor kt klinik..
doktor cek, dia kata luka tak dalam & tak besar.. tak perlu jahit. lega..!!
tp just sekadar nk bagi tekanan kt tempat luka tu, nk biar darah cepat benti, tu yg doktor balut besar2 tu..

camner leh jadi gitu, 
ermmm... camner nk start citer ye?
well... time tu dah nk maghrib.. 
aku suh Asyraf gi mandi kt blk air sementara aku duk angkat kain kt ampaian (skit je kain nya..)
then masa aku nk tutup pintu depan,
tetiba aku nampak Asyraf lari keluar bilik air dgn lajunya.
trus jatuh terlentang & pala terhantuk kt lantai pembahagi dapur & ruang tamu ni :

lantai tu tinggi skit dr yg sblhnya..
aku apa lg? laju giler jugak la lari ke Asyraf!!
and, sebab apa tetiba Asyraf lari laju kuar bilik air?
sbb dia nk kejar citer Mickey Mouse faveret dia kt TV..!!!
huhu..
tp mmg pengalaman la..

aduh.. 
Asyraf.. Asyraf..
mama dah pesan jgn lari2 kt bilik air..
hmmm..
tp menda dah nk jadi, sekurang2nya syukur x smpai tahap serius.. :|

3 comments:

Cik CT said...

bw here..aduh..anak lelaki..mujur takde yg serius..

suwara entertainment said...

aduh..sakitnye..saya mmg takut tgk darah..rase nk pitam je dibuatnye..

.:. SyazMaa .:. said...

uwaaaaaaaaaaa.... tingat time amca jatuh ri tu.... parut kat dahi sudaaa.... ;/ ni abg acap lak kena.... tp nasib sikit je.... huhuhu... moga baik2 aje ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails