Thursday, March 8, 2012

Air Kelapa Gula Merah @ Tasik Biru


last week, pulang dr kenduri sepupu en.hubby kt Kundang... 
dekat2 area Rawang / Sg.Buloh nun.., 
abang en.hubby ajak singgah Tasik Biru..
gerai hujung skali kt situ, ada jual air kepala gula merah ni..


fuhhh... mmg marveles!
gelas besar tau tu! bukan gelas saiz biasa2 je.
kt gerai tu, mmg offer mcm2 jenis air kelapa.. :

* klik utk tumbesaran gambar *

air kelapa2 ni.. agaknya mmg speciality dorg kot.

en.hubby  citer, sejarah nya Tasik Biru ni asalnya bekas lombong.
dpt nama Tasik Biru sbb warna airnya biru (masa tu - skrg air dia dah hijau2 skit)
sekarang dah jadi tempat aktiviti jetski / mancing/ gerai2 mkn.
view dia.. mmg indah!
korg2 klau lalu kawasan Tasik Biru tu, cer la singgah. 

gambar sekitar tasik?
hehe... time kami smpai tu, hujan renyai2..
so, dapat amik gambar berdua ni je. hihi..


the kids?
dalam keta. 
renyai2 kan time tu.. karang demam lak. (^_^)

2 comments:

Sue-Rya AQ said...

tgk air kelapa tu pn dh terliur..mesti sgt sedap kan..hehe

FarHa said...

wahhh dekat ngan umah sy la..ni nak p jugak laa ehekss~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails