Friday, March 9, 2012

Sambutan Maulidur Rasul 2012 Opis


dah lama dah Maulidur Rasul berlalu..
tetapi baru skrg opisku berkesempatan wat Perarakan & Sambutan di Peringkat Opis..

memandangkan jabatan aku kecik je,
so pengurusan tertinggi suh kami yg jabatan kecik2 ni, yakni 13 PTJ (pusat tanggungjawab), combine je jadi 1 Kontijen yg akhirnya berjumlah 73 org 
(well.. tu jumlah yg berarak je. lum masuk yg x mampu berarak. hehe..)
byk pro & kontra nya jadi kontijen gabungan ni..
malas ler aku nk hurai.. nanti jadi isu lain lak. :P

preparation utk majlis ni, 
opis bagi masa SEMINGGU je.
pulak tu dlm tempoh seminggu tu, kami kt semua PTJ tgh sangat2 sibuk.
konklusinya, persiapan kami amik masa 2 @ 3 ari sahaja. hahahaha..!!

nway, sbnrnya niat dihati mmg nk amik gambar byk2..
tp atas bbrp faktor yg x dpt dielakkan, aku tersampai lambat kt tempat start perarakan..
tp nasib baik perarakan lum bermula.
so, ini je yg sempat aku snap kt Kompleks Sukan tu :



hahaha..!! 2 je gambar kt Kompleks Sukan tu sblm start berarak.
the masa berarak, dah xde sapa nk amikkan gambar.. ekekek..

perarakan tu berakhir di Stadium Tertutup Nilai.
klau ikut planning, suma kontijen akan beratur kt depan stadium & sambung berselawat..
tp bila kami sampai2 je situ, dlm 5 minit pas tu, trus hujan turun.
so, berlari2an la kami masuk stadium. hehe..

dapat je seat, hati sudah lega..
senyum simpul gitu. ekekek..


yg pakai tudung pink cerah kt bawah ni,
adalah salah seorg daripada bos2 yg ramai.. ;)
 

antara pengisian Majlis..

bila dah abis Majlis, dlm dekat2 tengahari,
baru lah kami berkesempatan nk bergambar2 skit.


ha.. hamper kt depan tu, 
meh aku zoom skit :
terbaik tak? hehe...
sempoi2 kami wat preparation dlm masa 2 @ 3 ari je, 
dapat juga hadiah.. alhamdulillah...

kami2 yg ppuan, mudah la skit nk dpt jubah2 hitam utk pakai..
tp bila tanya the guys, rupa2nya ramai yg tak baju melayu hitam, wpun semua penjawat awam sbnrnya wajib ada baju melayu hitam utk majlis rasmi kerajaan. huhu..
lantak la labu.. janji tak bugil. =P



ini la Penyelaras Kontijen kami yg sgt terampil yg menyumbang kpd kejayaan kami.
(gaya ku terlebih suda... hehe..)

opsss...! lum abis ni..
meh layan gambar2 lain Sambutan ni yg aku kidnap dr e-Galeri opis aku ni plak...

cer carik mana aku dlm gambar kt bawah ni??
aku.. mcm ada nampak diri aku kt situ, tp diri sendiri tak yakin lak. hahaha..!!

*klik utk tumbesaran gambar*




ni kontijen Jab. Bendahari..
Juara Perbarisan Terbaik (hampir setiap tahun menang woo...)
tp pada aku, mmg patut menang.
berdasarkan usaha kreatip dorg..

kt bawah ni plak kontijen Jab. Pendaftar,
Juara Keseluruhan..
ermm.. aku sbnrnya masih tertanya2 apa yg menyumbang kpd kemenangan dorg..
(hehehe.. insan2 dr Jab.Pendaftar yg baca blog aku ni, jangan marah ye.. hehe...)


TNC (HEP) berbual dgn pljr OKU dr kontijen Kolej Kediaman 1.
selalu gak aku nampak pelajar ni kt bangunan fakulti aku..
mmg tabik spring kt dia.
wat pengetahuan korang, 
bangunan fakulti aku yg 3 tingkat tu takde lif tau.
bayang kan lah camner dia panjat tangga2 tu setiap hari utk ke kelas..

 ha.. yg kt depan skali sblah TNC (HEP) tu,
itu la big bos aku!!
i love him! ekekek...

ok. tu je.
sekian. =P

1 comment:

bOnda said...

wehhh..duit collection ni still ado ngan haku wehhh..(taun depan letak notis dah jadik penyelaras..bg can kat org lain plak)
huhuhu

~bOnda aida yg dah takde blog~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails