Tuesday, May 22, 2012

Retreat Ke Suria Cherating - Day 1

salam...
dah seminggu berlalu baru lah aku berkesempatan nk story mory pasal
retreat opis ku ke Suria Cherating Resort, Pahang..
12 - 14 Mei 2012 (Sabtu - Isnin)
ramai btul bertanya pesal la kitorang wat smpai isnin..
slalunya org wat jumaat - ahad, kan?

sebabnya.. konon2nya nk pastikan big boss kami dpt luangkan masa bersama kami sbb ari Jumaat tu dia ada kelas. huhu...

PLUS, jujurnya, retreat kali ni serius byk halangan dlm memastikan nya berjaya juga dilaksana.
aku sgt2 berterima kasih kpd staf2 aku yg sgt gigih membantu menyiapkan segala keperluan bg memastikan semua pihak gembira dgn retreat cum family day kami yg julung2 kalinya 
(tahun lepas bajet retreat kami terpaksa burn sbb kengkangan masa.. bz sgt dgn keja opis smpai xde masa nk layan retreat2 ni. huhu...)


 perjalanan kami dr Nilai start kul 11 pagi.
(org lain kul 9 pagi dah gerak. hahaha..!!)
smpat singgah kt RnR Nilai, makan brunch nasi lemak power kt situ. 
yum!yum!
then teruskan perjalanan..
then singgah plak kt RnR Temerloh (err.. rasanya la.. x ingat lak. hahaha..)

interesting is, kt situ ada gerai jual cempedak saiz besar cam manusia. 
huuuu... mmg besar weh...
rasa x sah klau x amik gmbar. ahaks!

erk?
pesal la gambar cempedak gergasiku ni jadi cenggitu gaya?
ni mesti masa upload gambar ada mslh ni..
nanti2 lah karang2 aku adjust. ahaks!

lalu ikut Highway LPT.. kuar ikut exit Gambang 
(time tu tak tau plak exit ikut Jabor tu bukak.. klau tau, x perlu la kami masuk Kuantan.)

masa kt Kuantan.. tetiba perasan signboard ni.
hahahha... korang jumpa tak signboard gini kt tempat lain???
tak rasa bersalah ke.. buang sampah dari kenderaan anda??

the kids?
sentiasa happy spjg perjalanan.
lelap kejap je. pastu macam2 aktiviti.
hahaha..


 alhamdulillah..
akhirnya smpai jugak aku kt Suria Cherating dlm kul 5 gitu...
lepas check in & minum petang, 
trus terjun kolam!! hehe...
 si Asyraf.. mcm takut2 je nk terjun masa awal2 tu.
tp si Ayra.. nmpak kolam je, terus gedebush...!!!!
hohoho... bahaya btul si Ayra ni.
nasib baik la kolam budak2 tu rendah je.


cantikkan view dia????
(huhu.. camner la aku bleh lupa nk amik gambar bilik dia kan? hmmm...)
 kak yanee tghari lagi dah smpai kt situ. dah puas anak2 dia berendam dlm kolam, baru la kami smpai . hehe..


and.. ini lah en.hubby kesayanganku merangkap driver kami utk hari ini. ahaks!


malam, baru program start..
start dgn talk dr Big Boss 
"Peranan Staf Dalam Mencapai Penarafan HICOE"

kusyuk semua org mendengar..
korang nampak tak aku kt ner?

serius berkaliber duduk depan skali btul2 mengadap penceramah. hahaha.. 
biar la. tak suka duduk blkg2 bila seating arrangement mendatar gini - TAK NAMPAK. :P

kusyuk nya masing2 mendengar.
ke.. berlakon je sbb tau kameraman tgh amik gambar? hahaha..
 ha.. ni la big boss aku. ;)


abis program malam, balik bilik, lepak2 jap, then trus tdo. 
penat gak travel jejauh siang tadi wpun bukan aku pun yg driving. hehe..
hubby ku je yg rajin melayan tv smpai ntah kul bape. ;)

day 2 & 3, jap2 lgi aku sambung ye..
jangan mare..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails