Friday, September 18, 2009

Aduhai Anakku!

menjadi seorang ibu/mama/bonda/ummi kepada anak2,
betul2 memerlukan kesabaran yang MAHA TINGGI.

as for me :
dalam kes menghadapi anak ku yg makin kreatif/bijak/lasak itu.
bila kuar berjalan cam shopping ke..
lebih byk penat berlari mengejar dia daripada penat bershopping. klau gi shopping kain@baju kan.. suka bebeno dia lari2 n main nyorok2 kt celah2 kain2 tu suma. suh kita carik dia. adeh! sape tukang kejar dia? daddy lah! hihi.. mamanya dah xleh lari2 n tunduk2 sgt dah. dah ada "halangan di tgh jalan". perut dah besar weh! pastu dia bila penat, gi golek2 atas lantai tu mcm lantai tu bersih bebeno. huhu..
bila kt rumah plak,
abis segala brg kt rumah tu di eksplore nya. jadik tongkang pecah umahku itu setiap hari. hahahaha..!! semangat inquiry & kreativiti nya tinggi sungguh!

x caya?

tengok lah apa Asyraf tgh buat kt dapur tu!
hish! nk marah, dia kecik lagi.. baru 1 thn 4 bln. paham ke dia klau kena marah pun?
nk biarkan, karang abis bertabur beras satu dapur, sapa nk kutip?
bila x bagi, pandai plak ngamuk tunjuk perasaan! huhu..
tong beras tu pun, bukannya aku letak kt luar.. aku letak dlm kabinet!
dia dah pandai bukak kabinet dapur tu.. n dia dah pandai jugak bukak tutup tong beras tu.
adeh! lemah jantungku sekejap!

daddy..!!

tolong mama..!!

1 comment:

aisyahumaira said...

huhu.. Tong beras yg sama sebijik d rumah daku! Mungkinkah anakku jg akan 'memunggah' cenggini bla dh pndai jln nnt? ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails