Saturday, March 14, 2009

Sambutan Maulidur Rasul..

rasanya, masih blum lambat utk aku ucapkan
Selamat Menyambut Maulidur Rasul 1430H buat semua..


aku ni sedar diri x brape nk alim & x brape nk pandai dlm menyusun kata
untuk mengajak rakan2 menghayati Maulidur Rasul ni dgn sedalam2nya..

tp bagi aku sendiri, sbnrnya maulud nabi kali ni ada lain feelnya..
maybe sbb pengaruh
kursus ESQ yg aku sertai baru2 ni masih terasa..

nway, kt sini nk citer sambutan Maulidur Rasul di tempat keja aku.
kami buat lambat skit dr orang lain : 13 Mac 2009 (Jumaat)
actually, perancangan asal nya, kami akan berarak dr Bangunan Canselori ke tempat majlis.
siap dah ada kontigen2 + banner2 gitu sbb ada hadiah utk bbrp kategori (keseragaman, disiplin, ceria, slogan paling best & ... (apa ntah yg last tu ntah) tp tetiba pada pagi Jumaat tu, hujan dgn lebatnya..

so, perarakan kensel, majlis pun start.
ada ucapan2.. ada nasyid.. ada puisi.. ada bacaan rawi.. ada ceramah ringkas.. dan, of course, selawat ke atas nabi junjungan.


wpun perarakan x jadi, penilaian ke atas kontigen still ada..
dorang nilai semasa kami beratur dlm tempat majlis.
kontigen kami, kontigen PPITM, kalah.

tp still dapat hamper besar - hadiah saguhati. hehe..


kira ok la tu.
yg penting, penghayatan ke atas sebab utama sambutan itu sbnrnya. chewah! :D

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails