Sunday, November 15, 2009

Puding Triffles Sempoi

ha.. ni la rupa bentuk PUDING TRIFFLES SEMPOI buatan aku petang tadi.
credited to EMI for the recipe. thank you very much sbb bagi aku kidnap resepi ni dari blog mu itu. hihi..


actually, this is my 2nd time wat menda alah ni.
1st time dulu, siap bawak balik kampung n sangat lah licin smpai menjilat jari suma org sbb sedap bebeno.
and kali ni, the 2nd time, atas request mama n my lil' sis utk majlis esok.
tapi malangnya, kali ni nyer X BRAPE MENJADIK cam yg 1st time dulu, SEBAB:


1. kuantiti yg bertambah last minute - fruit cocktail yg aku letak dlm tu jadik ciput bebeno, siap kena tambah ngan kuib nenas yg aku jumpa dlm kabinet dapur mama aku tu.
2. jelly yg biasa aku guna utk wat jelly atasnya tu, dah abis stok kt kedai - my lil' sis terpaksa beli perisa n jenama yg x penah aku guna (x penah dgr pun. huhu..) hasilnya, jelly x brape kenyal. ala2 jem je rupanya. agak2nya salah jelly tu ke, or salah aku (sukatan x betul?) uwaa...!!  

frust giler aku wei!
nk wat lain, alahai.. leceh nyer nk gi kedai, carik bahan skali lagi.
biar lah. yg penting rasanya TETAP SEDAP! huahuahua..
sapa yg rasa cam xmo makan, xyah ler makan, ok? hehe...

3 comments:

Diarihatiku1976 said...

wah.. mcm best ni.. nanti kalo buat jamuan umah baru leh buat lagi ekk...

ann @ hatiberbunga said...

hehe... boleh aje!

emran reza said...

hehe...dh lama gk emy xbuat triffles nih....pasni encik hubby request nk buat karamel pulak....nk kidnap resepi karamel kt mana la pulak nih...hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails