Tuesday, February 8, 2011

syukur.. Allah permudahkan kami..

on the way balik dari Johor, lepas kenduri, Sabtu lepas,
kejadian yg amat lah tidak diingini telah berlaku di tgh2 highway PLUS.
iaitu..
budak tomei ni.. Ayra..  


batuk2 smpai muntah dgn banyaknya.
adeh!

tapi..
aku tetap sgt2 rasa syukur kpd Allah 
sbb terasa bahawa  
Dia sgt2 telah permudahkan kami atas segala urusan.
di kala ini, aku terasa Allah terlalu dekat dgn ku selama ini, tanpa ku sedari..

syukur  
Ayra akhirnya muntah lepas batuk tak benti2
SEBAB
keluar segala kahak dia dan
lepas dia batuk je, terus batuk dia berhenti.

syukur  
Ayra muntah atas badan aku
SEBAB 
tak terkena langsung kerusi atau mana2 dalam kereta kami.

syukur  
Ayra muntah betul2 kurang 500 meter nk smpai R&R Tangkak
SEBAB
tak perlu lah kami kena hadap bauan yg semerbak lama2 dlm kereta

syukur  
masa kami smpai R&R tu, lori air pun smpai utk refill tangki
SEBAB
sbnrnnya kt situ dah seharian takde air 
sbb kolam pam air yg bekalkan kt R&R tu tenggelam dek banjir

syukur
aritu kami tergerak nk pegi 1 keta je ngan adik ppuan en.hubby
SEBAB
bleh harapkan dukung Ayra bawak keluar dr blk air lepas mandikan dia
(aku time tu, dah berlumur abis ngan muntah. karang klau aku dukung Ayra, harus kotor balik la dia. nk harapkan en.hubby, dia mana bleh masuk blk air ppuan! hihi...)

dan akhir skali..

syukur  
aritu aku tergerak nk bawak baju spare utk diri sendiri
SEBAB 
tak sanggup lah lenjun, spjg perjalanan yg still jauh.

"Ya Tuhanku, berikanlah pertolongan kepadaku dan janganlah Engkau membiarkanku. Menangkanlah aku, dan jangan Engkau jadikan aku orang yang terkalahkan. Limpahkanlah kepadaku kemampuan untuk memberdayakan diri, dan janganlah Engkau memperdayaiku. Tunjukilah aku dan mudahkanlah hidayah-Mu kepadaku. Tolonglah aku dari orang-orang yang berbuat jahat kepadaku. Ya Tuhanku, jadikanlah aku orang yang banyak bersyukur [berterimakasih] kepada-Mu, banyak mengingat [berzikir] kepada-Mu, banyak takut terhadap-Mu, banyak melakukan ketaatan kepada-Mu, banyak tunduk seraya kembali kepada-Mu. Ya Tuhanku, terimalah taubatku, basuhlah perasaan hatiku. Kabulkanlah permohonanku, kokohkanlah hujjahku, tunjukilah hatiku, benarkanlah lisanku, dan musnahkanlah segala kegamangan dalam hatiku."
Doa Syukur : credit to cermin sebuah hati




2 comments:

ciKmOt said...

alhamdulillah...syukur sangat kan...

Cute MuM said...

alhamdulillah..
bersyukur semua nya...
klik HB!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails