Friday, March 5, 2010

Apa Dosa Budak Tu??

pagi tadi aku terbaca citer sorang lagi budak maut sebab kena dera..
selepas genap seminggu citer Syafiah Humairah, 3 thn, menggemparkan seluruh negara..

kali ni budak umo 18bulan... kena pukul smpai mati oleh suami pengasuhnya..
surat kabar tulis : Enam tulang rusuknya patah, hatinya pula hancur, kepalanya terdapat kesan cedera parah akibat dipukul manakala kemaluannya pula dicekak dengan kuat berdasarkan penemuan kesan kuku.


sedeynya hati ini bila baca citer tu.
smpai hati manusia zaman skrg ni buat camtu skali kt budak mentah seusia itu. apa dosa budak tu smpai diperlakukan begitu??? ntah la...
terus aku teringat kt anak2 aku..

Ya Allah ya Tuhan ku, 
kuatkan lah hati aku demi anak2 aku ini.. 
lindungi lah mereka dari segala kejahatan di dunia ini... 
sesungguhnya mereka lah kekuatan ku, jiwa ku.. Amin..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails