Thursday, April 22, 2010

aiyoo.. kena tanggung keja ke?


adeh la..
baru dpt call dari org HR..
mintak aku tanggung kerja salah seorg pegawai yg baru bersalin..  
(filzah, tahniah ye..!! dapat baby boy. ;))
patut gumbira? or patut serabut otak?

aku ni.. mmg jenis yg x brape gemar nk berkira atau nk membantah arahan keja dari sesapa pun sebenarnya.. dengan diri aku yg baru je naik keja lepas 2 bulan cuti bersalin ni (baru ke.. anak dah nk masuk 5 bulan dah ni. hehe..), bila org mintak tolong camni.. kesian jugak.. sbb dulu kita cuti bersalin, org lain jugak yg tanggung keja kita kan..? sangat lah sedar diri, okey...

tp tu la. mslhnya aku sendiri jaga 4 jabatan. dgn bantuan 2 kerani je.. so, klau campur jabatan baru yg bakal ditanggung ni, makanya jadi 5 jabatan lah bawah seliaan aku. (a.k.a : 5 bos! hehe..) mampu ke aku ni??

xpe.. xpe..
anggap je tambahan tugas ni sbg CABARAN buat aku.
bak kata Dato Naib Canselor ku masa perhimpunan bulan April lepas :
Allah pernah berfirman :
"Tidak Aku bebani seseorang sesuai dengan kesanggupannya" 
Al Baqarah : 286
dalam erti kata lain, Allah tidak akan membebankan seseorang melainkan apa yg mampu ditanggung oleh hambaNya. pasti setiap takdir yang kita lalui ini menunjukkan bahawa kita mampu menghadapinya. 

and.. elaun memangku itu sebagai bonus untuk masuk umah baru nanti. hehe...
yahoo..!!!

2 comments:

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

bab bonus menangungg tugas tue yg bestttttttt ;-)

b.O.n.d.a said...

saya sudah legaaaa =p
kini giliran kamu..ekeke

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails