Monday, April 12, 2010

Nasib EBM Ku..

kelmarin di kala aku n the kids balik umah parents aku kt Bangi,
En.Hubby dapat adiah sotong super besar, gred A punya dari kawannya kt T'ganu..
kawannya tu bawak proposal, ajak En.Hubby jadik tokey ikan (huh??!! tokey ikan???!! biar betik! --> detail pasal proposal tu, aku citer lenkali ye.. hihi..)

pulak tu oleh kerana peti ais umah aku "SUPER BESAR"..
peti ais yg 1 pintu tu.. tempat freezer nya pun "SUPER BESAR" la jugak.
bila air si sotong itew dah mencemar duli the whole freezer tu...
akibatnya, bila aku sampai umah smlm, semua simpanan EBM (expressed breast milk) aku yg aku simpan utk bekal Ayra hari2 ke taska, semuanya wasalam. byk x byk pun susu2 tu, cukup la utk bekal Ayra 2 hari kt taska. --> sgt sedey time buang suma susu rosak tu ke sinki...

dah la bukan senang nk pam balik n dptkan jumlah itu balik. susu aku ni dah ler malu2 kucing nk kuar sejak dua menjak ni. (apasal ntah..)

akibatnya, terpaksa aku bekalkan susu tepung je pagi tadi. hopefully Ayra bleh la telan sementara aku menbizikan diri mengepam balik susu spjg hari kt opis.. so title 'fully breastfeed' kt Ayra pun terpaksa la dilucutkan wat sementara waktu.. *sob *sob *sob..

tapi..!! tengok la...

x tau la sebab aku mmg kurang susu arini.. or sbb nk cepat.. or sbb stress.. or sbb susu ni saje ngada2 xmo kuar, puas aku pam dr pagi tadi, byk ni je dapat. WAAA...!!!

ni yang nk cepat2 masuk umah baru ni!!
sbb NAK PETI AIS BESAR 2 PINTU..!!!
(aci x alasan tu? hehe..)

3 comments:

Mayiskandar said...

xpela....pasni kene keje keras sket la pump susu...

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

tetap kagum dgn hasil byk gitue

ann @ hatiberbunga said...

ha.. tu la nyer..
hati kena kuat, kan? hmm..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails