Wednesday, October 6, 2010

Kekanda Adinda (Monoloque vs. Atilia)


penah dengar lagu ni, tak?
OST dari citer 8 Bulan.
sbrnya aku tak penah lagi tengok citer ni.
cuma slalu dengar la lagunya tu kt radio
dan... aku suka..!!!
sooo sweettttt...!!!

makanya, korang dengarkan lah yerk!



Kekanda Adinda by Monoloque feat., Atilia

Oh Kekanda
Jangan iri hati, Dinda naik pangkat lagi
Oh Adinda
Kanda mana dengki, malah Kanda support bini

Jadi Dinda mahu mengambil masa
Tapi Kanda mahu segera
Dinda ingin berjaya dalam kerjaya
Tapi Kanda mahu cahaya mata

Dinda belum bersedia
Kanda dah beria ria
Jadi yang mana satu
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka

Oh Adinda, tolong jangan lekas curiga, lekas cemburu buta
Oh Kekanda, Dinda perlu berhati-hati, tak rela dikongsi

Kanda kerja overtime, terlebih masa
Itu yang Dinda harus berwaspada
Ini semua demi masa depan keluarga
Dengan Dinda atau sebaliknya

Kanda kerja malam
Dinda kerja siang
Jadi bila nak bertemu
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka

Oh adiwira, dewataku, mari ikut cara Dinda
Oh Tun Teja, intan permata, mari ikut cara Kanda
Oh bagaimana? Bagaimana kita nak selesaikannya?
Apa keputusannya?

Oh Kekanda mari nyawa, kita cuba komunikasi
Oh Adinda mari sayang, kita cuba toleransi

Walau kita janji sehidup semati, kita berlainan
Kanda polar kutub utara
Dinda kutub selatan
Komunikasi, sikap toleransi, itu yang kita perlu
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka

Walau kita sering dengan cara masing-masing
Kanda yang Perdana
Dinda yang Utama
Kanda segalanya
Dindalah nyawa
Kita tetap bahagia bila bersama sama
Bahagia bersama
Bersama selamanya
Bahagia selama-lamanya

3 comments:

~emma~ said...

ini lagu ringtone HP sy..hehe
bestkan lagu nie..:)

Putri_Aizat said...

yup...sy pun ske lagu nih...happy jek bila dengar...

EiJa ZaQuaN said...

eija pun suka dgr lagu ni..rentak dia wat kita nak goyang badan..ala2 60-an sikit..hehe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails