Thursday, November 4, 2010

MC today : cabut gigi!!


yup.
skrg di umah.. smbil tergolek, terlentang.. menahan sakit akibat ubat bius hasil cabutan gigi ku pagi tadi yg mula menunjukkan tanda2 nk abis. hmm...


sesungguhnya tamat lah riwayat gigi geraham bongsu ku itu hari ini apabila doktor gigi mengesahkan ia sudah tidak dapat diselamatkan. wargh..!! 
sbnrnya dah seminggu lebih diriku menahan sakit, bengkak gigi ni.. tapi keja yg sangat2 bertimbun kt opis, terpaksa ditahan. tapi arini mmg dah xleh tahan sgt dah. terpaksa say goodbye dgn gigi geraham bongsu ku yg banyak berjasa itew.. huhu..

this is me this morning sblm gi dentist..

muka sangat cool.. dlm hati, tuhan je tahu perasaan minah yg takut jumpa doktor gigi ni! :P

doktor gigi tadi pesan... lepas cabut ni.. :

1. gigit kuat kt kapas yg tahan tmpat cabut tadi..
2. seboleh2nya jangan kumur dlm masa 1 - 2 jam lepas cabut gigi
3. jangan banyak bergerak (takut heavy bleeding..)
4. jangan makan makanan @ minuman panas wat smntara waktu. seboleh2nya makan @ minum menda2 sejuk je.. makannya, aiskrim SANGAT DIGALAKKAN (hehe..)

err.. apa lagi?
lupa sudah! wargh..!

7 comments:

EiJa ZaQuaN said...

moga cepat sembuh..adeii paling x suka g jupe dentist..gigi geraham eija ni pun dh berlubang..kejap okey kejap x okey..huhu

Cik Jue said...

moga cepat sembuh..
Saye takut gile kalau bab cabut gigi...hohohowawawa

ann @ hatiberbunga said...

eija > klau dah berlubang tu, harus pegi tampal cepat. sbb klau tak, jadi cam ann ni.. gigi dah x dpt diselamatkan.. huhu..

cik jue > tq.. sama la kita. takut dentist! huahuahua..

syariza09 said...

kalo kulum ais pon ok gak tu..sejuk tu lmbt ilang

naney@karim said...

lg satu yg part aiscream tue.. perisa vanila yg paling di galakkan...

ann @ hatiberbunga said...

syariza > kulum ais? wah... nyilu weh..

naney > huh? nape plak vanilla? content dia lain ke? hmm..

Matika Love 131020 said...

salam perkenalan...singgah laa tngok blog puisi saya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails