Saturday, June 12, 2010

Ayra @ 6 bulan, 2 minggu

fuh! dah seminggu aku x apdet blog.
minggu lepas pun apdet pasal contest je, kan?
awat ha?? bz? atau diri tgh saiko malas nk apdet? hahaha...!
nway, nk bgtau ni.. Ayra masuk 6 bulan dah!


nk tau apa yg Ayra dah pandai dlm tempoh 6 bln lebih, dlm membunga2nya kehidupan kami sekeluarga??

1. berat = 7.8kg (naik 300 gram je dr bulan lepas. huhu..)
2. tinggi = 66 cm (naik 3cm dari bulan lepas. lega den! sebab bulan lepas x naik langsung. hihi..)
3. dah bleh tahan badan ngan lutut (posisi nk merangkak tu) : 11 Mei 2010. tp lum bleh merangkak lagi

4. dah menjulur, yakni bergerak dr 1 tempat ke 1 tempat dgn menolak badan dgn ujung kaki n menarik badan dgn tangan, yakni bergerak guna perut. dgn laju nya! 25 Mei 2010

5. dah bleh duduk sendiri! : 31 mei 2010


6. habit terbaru = masukkan suma menda ke dlm mulut. (aritu dia dpt kertas yg ada gambar warna biru.. aku ni pnya la bertuah, terlelap. (penat woo..). bukak2 mata, tengok mulut Ayra dah biru. panik sat! kot2 biru lebam sbb apa kan? tapi dia sengih bagai nk rak!! then, teringat kt kertas tadi tu. abis lunyai dah kertas tu. nasib baik tak koyak. klau x, pasal2 je Ayra makan kertas. erk!)
 (gambar xde kena mengena dgn citer di atas. hehe..)
7.dah start mkn nestum. (memula dulu, sgt susah la nk bg mkn.. asyik dikuarkan je nestum tu. tp skrg dah makin suka makan! abis suma jenis mknn aku dah calit kt mulut si ayra ni.. saje nk dia rasa n tau bahawasanya "wujud rasa lain selain dr nenen". hihi.. sgt bertuah kan, mama yg seorang ni? ^__^)

8. sgt suka sengih & gelak tiap kali diagah dek si abang. (sgt pandai nk main ngan abg asyraf dah skrg ni. hihi...) --> ops! xde gambar la plak.. hihi...

9. ayra dah bleh berdiri dah! : 5 Jun 2010. --> skrg sgt pantang jumpa menda tinggi or orang... haruslah dipanjatnya ia utk berdiri. hehe...


10. sgt suka main ngan menda2 yg kuar kan bunyi. contoh : beg plastik (tp harus dgn pantauan aku la.. hehe..)
11. dah bleh sebut "mamamama".. terutama bila nampak aku (nk suh kita layan dia la tu.. hehehe..)
12. pantang tgk aku ngadap laptop. harus dikaco & ditekan2nya keyboard ni. cth terdekat : sekarang ni. hahaha..!!


ok la. Ayra dah asyik kaco aku dah ni. dah kul 11.57 malam, tp mata dia cerah lg + asyik nk main je. sabo je la, kan? ahaks!

3 comments:

mamalieyna said...

bumbumnye ayra..syok tengok..hehe..baru 6 bulan, dh bleh berdiri eh, cepat la berjalan nnti ni..^_^

Diamilikku said...

comelnya ayra berdiri...hehehhehe....lepas ni lagi melasak ahhh bila dah boleh merangkak..segenap ruang nak diterokanya kannn

Momma Mia said...

Happy 6 months Ayra!!! Macam2 dah pandai... keep exploring dear!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails