Monday, June 21, 2010

Durian oh! Durian


sesungguhnya.. hakikatnya aku ni sbnrnya sgt2 taksub @ obses @ gila kemaruk akan raja buah ni.. DURIAN..
(pics : credit to google)

TETAPI sesungguhnya juga aku dah TAK BOLEH makan LANGSUNG buah feveret ku itew.. wpun sekadar seulas, dua.. sgt2 menyedihkan okey.. huhu...

kenapa x leh makan dah??

sebab..
dulu.. masa muda2 dulu (tua dah kah aku?? wargh..!!)...
aku mmg pantang nampak durian ni. 
pulak tu, depan rumah atuk aku (belah abah aku) adalah dusun durian, ok! hahaha..!! PLUS berekar2 lagi tanah arwah atuk aku yg bersepah2 adalah dusun durian.. makanya terjadilah anak cucunya ini MINAH GILA DURIAN. --> pantang nampak durian, harus ku telan smpai berbijik2. bukan ulas tau! BIJIK. diulang lagi : BIJIK. sila percaya, ok! hahaha..! (gelak gaya ala profesor klon. hahaha..!!)

sehingga lah pada suatu hari ni.. abah aku bawak balik SEGUNI durian ke rumah.
makanya bermula la proses AKU ini yg mengadap durian itu berhari2 la hendaknya..
org lain kt dlm umah aku tu, makan gak durian.. tp pesal la aku yg terOVERDOSE. erk!
akibatnya, bbrp lepas tu, 
aku demam panas yg teruk smpai muntah2 smpai masuk spital & masuk air selama 3 hari. 
sila percaya ok! citer yg benar.. xde yg benar, melainkan yg benar2 belaka. huhu..

akibatnya, mula tarikh itu, iaitu sejak tahun 2003 (dah 7 thn dah..).. aku x bleh jamah langsung durian.
klau aku gatal sgt nk makan, saje nk langgar pantang, wpun makan seulas skali pun, x lama lepas tu, harus demam panas & sakit perut yg amat sgt lah aku.

kenapa tetiba aku terbukak citer durian ni??

sebab..
aku berjaya makan juga 2 ulas durian semalam
(terliur punya pasal --> salah my lil' sis! sapa suh bawak balik durian?? 
- lagi nk salah kan org lain. apa da!)
akibatnya, malam tadi bersungguh la aku menahan perut. sakit giler. nk bangun pun x bleh.
(HAA..!!! tu la nyer! xde penyakit, carik penyakit. padan muka!)

nasib baik la malam td aku tdo umah parents aku. 
terjaga jugak Asyraf & Ayra. huhu..

*pengajaran : jgn makan durian smpai terOVERDOSE.

2 comments:

eija zaquan @ sweetmama said...

wah..eija pun penggemar durian..kalo dh mkn mmg rasa susah nak berhenti..tp setakat ni x pernh lagi teroverdose kot..hehe..rugi nye rasa sape yg x suka /x bleh makan durian ni kan..hahaha..tp yg kelakor tu my son zaquan x suka durian..dia x bleh bau durian...

Momma Mia said...

huooo teruk dah tuh Ann.. terOVERDOSE. Kira skrg nk merasa sket pun dah tak boleh. sian tuh. Semoga cepat sembuh ann.

waaa dah lama plak rasanya tak makan durian ek...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails