Tuesday, May 11, 2010

Ayra @ 5 Bulan

last week Ayra dah masuk 5 bulan dah..


and spt biasa, kena la bawak Ayra gi cucuk kt klinik..
dan oleh kerana Ayra tido lambat, malam sblmnya.. so, masa kt klinik, dia super ngantuk ah.
so.. ZZZZZZZZzzzzzzzzz.... spjg masa kt sana. hehe..
dia terbangun masa nk kena cucuk. punya la menggeliat marah sbb kena kejut dari tdo. huhu.. klau aku x kejut dia, then tetiba je kena cucuk, confirm lg haru! so, lebih baik la dikejutkan..
alhamdulillah.. Ayra nangis marah time tu je... pastu tido balik. balik dr klinik, terus antar dia ke taska. balik dari taska, cek2, alhamdulilah lagi, dia x demam.. cuma peha embam dia je yg bertambah embam sbb bengkak skit, bekas kena cucuk. (tu la.. sapa suh geliat kuat sgt?? hehe..)

overall perkembangan Ayra yg lain :
  • berat : naik 200 gram je.. skrg 7.5kg. (patut la skrg aku rasa bdn dia x antap sgt spt biasa.. maybe sbb dia dah start meniarap kot..)
  • tinggi : kekal di 63cm. (huh?? x meninggi anak aku ni? x pe la.. asalkan x mengecut, sudah..)
  • suka jadi "ulat daun" - punggung je naik. badan, still berat. hahaha..!!
  • masih suka sgt hisap ibu jari dia.
  • dah bleh terlentang balik sendiri dah!
  • dah ngensot dgn aksi "ulat daun" dia tu. --> punggung naik.. punggung turun.. naik.. turun..  (diam2 dia wat keja - dah berapa kali dah jatuh dari tilam ala2 tilam vono yg kami bentang kt ruang tamu kami tu. hihi..)
  • sangat sensitif dgn panas. klau berpeluh byk, pastu, wajib naik lah ekzema dia kt celah2 pelipat & leher. huhu..
  • dah pandai main dgn mainan dah!
  • ruam susu, dah xde! dah licin dah dahi n pipi anak dara aku. ekekek..
  • suka sgt jaga tengah malam (11 mlm - 4 pagi) n ajak mama n daddy dia main. adeh la.. (mata pun dah jadik mata burung hantu aku ni. hahaha..!!)
  • sangat kuat beralah dgn abang nya yang super manja tu. sgt very the good girl.. sgt x banyak karenah. senang nk jaga dia ni..

2 comments:

Mayiskandar said...

ciannye ader ekzema...sure mkn pon kene pantang nih...ada anak buah kene ekzema...x leh panans, pastu x leh makan telur...org kate kalau ade asma biasenye ade kaitan ngan ekzema tul keh...

ann @ hatiberbunga said...

a'ah. penyakit keturunan aku la ni. huhu.. sesungguhnya aku dulu, time kecik2 n time preggy, ada lelah.. adeh!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails